Home

Slutar varje bikt med

En annan form av bikt skulle kunna vara att man flyr genom intellektualisering. Vi lyssnar till en bikt som ekar på sju seklers avstånd och tätt intill oss här och nu. Prästen uttalade de vanliga avslutande orden efter en bikt och mannen lämnade biktstolen med lättat hjärta Tvätta med tvål och vatten om barnet får ett sår. Du kan behöva kontakta en vårdcentral om såret börjar göra mer ont efter ett dygn eller om det blir infekterat. Om ditt barn blir bitet av samma barn upprepade gånger, prata med andra vuxna i barnets omgivning. Prata med personalen på förskolan om ditt barn blir bitet där Varje medlem är ansvarig för sina bara tips på hur man slutar bita på själva naglarna,så det verkar som det bara är JAG i hela sverige som inte biter på naglarna alls,men på huden bredvid finns det någon mer som har gjort det Förr bet jag på naglarna också men efter jag helt plötsligt slutat med det så blir det. Varningssignal 4: Biter i kinden. Du biter på insidan av kinden och får sårskador. Lider du av stresskäkar kan du behöva fundera över vad du kan ändra på. Kanske biter du på pennor, tuggar mycket tuggummi eller sitter långt fram med nacken framför datorn, en så kallad gamnacke. Träna dina käkar i tre enkla ste

Du som har det besvärligt kan prova följande: Välj en svagare dos av avsvällande nässprej. Det finns i två styrkor, vuxendos och barndos. Välj barndosen, och försök att bara använda den någon gång per dag. Det kan till exempel vara till natten, så att du kan sova. Efter någon vecka kan du sluta använda även barndosen Bemötande av debattinlägg Sluta hävda att de måste bita ihop, publicerat i Psykologtidningen den 13 februari 2019. Flera vänner gjorde mig uppmärksam på att det pågår någon form av drev mot mig, bl.a. på Facebook. Jag fick höra att orsaken till en del hetsiga kommentarer var ett blogginlägg som ni hade skrivit Besvarad: 2008-02-17. Svar: Hej. Omeprazol har funnits på marknaden i mer än 20 år, det finns patienter som ätit hela tiden och tagit stora doser , 60-80 mg/dag, utan att man sett några långsiktiga biverkningar. Ifall Du ständigt har halsbränna kan det leda till risk för sår och förträngningar i matstrupen Precis som med nikotin kanske du ska börja med att trappa ner på godisätandet. Blir du sötsugen och inte kan stå emot så köp godis men kanske bara 1-2 bitar av varje sak. Köper jag lösgodis på vardagar brukar det handla om 1 eller max 2 hekto då jag vet att jag inte kan hålla mig utan äter upp allt direkt (dålig karaktär Svettningar är ett av de typiska klimakteriesymptom som man försöker behandla bort med östrogen, varför man knappast kan kalla det för en biverkan av plåstret. Utslag och eksem under plåstren är vanligt och det kan man så klart få precis som med vilka plåster som helst

När en valp biter så tar du tag i nosen och håller så att den slutar. Inte hårt eller så att det blir obehagligt utan så att den inte kan bita längre. Så förstår den till slut att den inte för göra så Nio sätt att sluta skjuta upp saker 1. Sluta tänk så mycket. Många gånger tänker vi för mycket på det vi ska/borde/måste göra. Resultatet blir att man gör hönor av fjädrar. Att tänka för mycket innan man sätter igång gör ofta uppgifterna mer komplicerade än de egentligen är. Sluta med det och sätt igång istället - latmask Det är enkelt att plocka bort vid servering om du har kvar stora bitar av skalet kvar som innehåller mycket antioxidanter. Har du finhackat skalet, kan det ligga kvar. Färsk lök använder du hela blasten också. Purjolök använd hela grönsaken, inte bara det vita. Vitlök kan du lägga i en hel med skal och allt, banka på den innan du lägger i. Plocka bort det tjocka i mitten och ev större bitar skal Sluta direkt med att följa dieter. Du kan låta dig inspireras av dieter men följ dem inte slaviskt bara för att. Var snäll mot dig själv och ta bort så mycket du kan av det som tar energi från dig; Lyssna ärligt till din kropp och ge den det den vill ha (och nej ingen kropp vill ha bullar och kakor varje dag) Skriv dagbok varje da Hör med läkaren om du kan byta till t ex 50 mg-tabletter och gå 100 -> 75 -> 50 -> 25 eller nåt sånt, om du ska sluta helt, eller kanske mindre steg ändå om du bara ska ner en bit. Okej, kanske ska ta varannan dag 100 och varannan 50. Frågan är om kroppen vänjer tillbaka sig snabbt igen. Twitter

Varje helgfri måndag kör jag hundradio kl 19 00. inte så många som faktiskt fortsätter efter det. Använd en leksak att leka med valpen med så biter den i leksaken istället. Gunilla Melkersson säger: 27 mars, Bara för att man leker med en leksak behöver det inte sluta i kamp tex Personer som framgångsrikt har slutat röka använder för det mesta nikotinhjälpmedel. Produkter som tuggummi, sugtabletter, nikotininhalator, nikotinnässprej och nikotinplåster har visat sig gradvis kunna minska röksuget och bidra till att personen lyckas att sluta röka

Synonymer till bikt - Synonymer

När barn biter - 1177 Vårdguide

1. Vi slutar inte räkna. jämställdhet • Nyhet. Novare har sedan starten 2001, arbetat aktivt med jämställdhet och för fyra år sedan lanserade vi Novares Jämställdhetsindex. Vi är medvetna om att vi har en bit kvar till ett jämställt näringsliv där alla röster räknas och hörs
  2. Politiker värderar inte yrket, så varför ska vi jobba för dem? Kliv bort från landstingsvården helt. Privatisera och börja jobba som naprapater och kiropraktorer. Överge det sjunkande skeppet. Visa värdet genom konkurrens och resultat med patienter, sluta jaga pinnar
  3. dre och hanterbara bitar Material ska vara på plats etc. Det är som om du ska klippa gräsmattan men måste måste börja med att köpa en gräsklippare varje gång och när du köpt den måste du köpa bensin
  4. Men att para ihop din häst med en ny häst kan få din häst att sluta bit i täcket. Kanske behöver din häst en mer lekfull och stimulerande hagkompis. Har din häst en hagkompis att leka och busa med i hagen kan behovet av att rycka och bita i täcken ersättas av stimulans från den nya kompisen. Öppna upp hage
  5. Sluta amma biverkningar - hur du undviker mjölkstockning när du slutar amma En bit in i projektet att sluta amma, när jag hade som mest ont, testade jag en vanlig huskur mot mjölkstockning / ont i brösten vid amning - nämligen kålblad. Jag hade bara rödkål hemma, vilket kan färga kläderna (varning!)

I mitten av november kände jag mig nöjd med mitt bidrag till FB-utmaningen Stygn varje dag 2017. Det får räcka så här. Visst, jag hade kunnat kill my darling och t ex gjort något radikalt som att klippa tyget i bitar och foga ihop igen. Eller jag kunde fortsätta att sy flera varv med korsstygn runt alltihop. Men jag slutar här De trycker även på att dessa effekter kanske inte gör någon positiv skillnad om man efter denna vita månad går tillbaka till alkoholen igen, men om man slutar helt så kommer kroppen att må mycket bättre - och det kommer kännas på bara 4 veckor

EU har länge uppmanat länder att vidta åtgärder för striktare användning av antibiotika. Läkarkåren ser mycket allvarligt på problemet med motståndskraftiga bakterier - sådana som inte. Det blir på så sätt ett självförstärkande problem. Eller om man vill ha en bitande vakthund - Allt blir värre och mer med tiden! Många beskriver att man försökt att få bort detta beteende på olika sätt, och helt utan framgång. Sätten man försöker på är i huvudsak tre. 1 - Fya och skälla på hunden när den gör så Du bryter ner henne lite varje gång du väljer andra över henne. När du visar henne att andra kommer före henne hela tiden, när du sätter andras känslor framför hennes, när du rusar iväg för att rädda andra men lämnar henne obevakad och sårbar, så gör det så ont som den skarpaste dolken stacks mitt i hennes hjärta Men när denna känsla är riktad mot något ogrundat blir den irrationell och kan göra att vi blir paralyserade. Vi kallar detta för irrationell rädsla. Ge inte upp, snälla ge inte vika, även om kylan bränner, även om rädslan biter, även om solen går ned och vindarna tystas.. -Mario Benedetti-

Hur slutar man bita på huden bredvid naglarna?

Så blir du av med stresskäkar - Hemmets Journa

Hur ska jag göra för att sluta med avsvällande nässprej

Kombinationsbehandling - nikotinplåster kombinerat med 2 mg tuggummi* eller 1 mg nikotinsugtablett. Att kombinera nikotinprodukter är ett bra sätt att tackla röksuget på om du behöver lite extra stöd att lägga cigaretterna på hyllan. Om du har misslyckats att sluta röka med enbart nikotinplåster, tuggummi, eller nikotinsugtabletter, eller vill. Nagelbitning är en ovana, precis som rökning. Vill man lära sig av med en ovana måste man själv stå 100% bakom det och vara motiverad att sluta. Tänk på de positiva sidorna att sluta bita på naglarna skulle medföra; vackra naglar och bättre självförtroende. Överdriv därtill nagelbitningens negativa sidor Nu har vi betat av den tråkiga biten om rökning och alla dess sjukdomar, så jag tror vi är överens om att det bästa är att sluta röka så kommer tänderna och munnen må bättre. Men det är inte alltid så enkelt, jag som skriver detta har själv försökt sluta flera gånger innan det gick Varje gång vi blir avbrutna i en sammanhängande aktivitet, varje gång mobilen påkallar vår uppmärksamhet, så tar det minst tjugo minuter innan vår hjärna återhämtat sig från distraktionen. Samtidigt sliter vi på vår stresströskel och bryter långsamt ner vår ork, bit för bit

Ändå har Jonas Larsson, 32, från Falkenberg gått ner 25 kilo. - Det gäller bara att vara smart. Man kan i princip äta vad som helst och gå ner i vikt. Namn: Jonas Larsson. Ålder: 32. Yrke: Produktionsansvarig på SIA glass. Bor: Falkenberg. Familj: Sambo och två barn. Längd: 193 cm Det här kan vara i hans kista eller ett tomrum som badrummet. Tala inte med honom eller titta på honom. Låt honom ut efter några minuter så länge han inte skäller. Konsistens är nyckeln till att lära din valp att sluta bita. Vilken metod eller kombination av metoder du använder, måste du göra det varje gång valpen nips Med tanke på att det är grovt ohälsosamt (bevisligen cancerframkallande och med rejäla varningsetiketter på paketen) och även väldigt dyrt att röka känns det som att folk i allmänhet borde ha slutat för ganska länge sen. Förutom dessa nackdelar är det ju även så att man får dålig andedräkt, gula tänder och blir grinig och får abstinens ifall man inte får sig en cigarett. Se hur du kan bryta ned rökstoppet i hanterbara bitar. I början av behandlingen kan ett tuggummi tas varje till varannan timme. När du bara använder ett eller två tuggummin om dagen bör du kunna sluta helt och hållet. Om du börjar med tuggummi med hög styrka (4 mg) rekommenderar vi att du byter till tuggummi med låg styrka.

500 sjuksköterskor väljer att sluta varje månad TV4. NÄSTA. Intagna gör Tiktok-videos - med insmugglade mobiler TV4; Munskydd dygnet runt i kollektivtrafiken:. Har en ful ovana, biter på naglarna. Finns det några knep man kan använda sig av för att sluta? Jag led länge utav min mani att bita på naglarna. Sen jag var 11-12 år gammal. Men slutade för ca: 1 år sedan då jag var hos tandläkare Region Stockholm slutar med den egenbeställda antikroppsprovtagningen via 1177.se och appen Alltid öppet från och med den 31 mars, enligt ett pressmeddelande Har slutat snusa varje gång jag varit gravid, och hållit uppe så länge jag ammat. Jag har aldrig upplevt några särskilt stora besvär, ingen huvudvärk eller illamående i alla fall. Jag har saknat snuset, och varit rastlös (eller vad jag nu ska kalla det), men efter några dagar har rastlösheten gått över Min sambo slutade snusa när vi nyligen träffats. I hans fall hjälpte det nog rätt mycket att han var nykär och lite distraherad av det. Han testade nikotinfritt snus, men tyckte det var för äcklig. Han körde med bitar av färsk ingefära under läppen under några veckor. Det brände lite på ett sätt som påminde om snus, tyckte han

Sluta hävda att de måste bita ihop · Psykologtidninge

Volvo slutar med laddhybrider Satsar helt och hållet på elbilar. Adidas nya sneakers går att pimpa med lego-bitar även med lite legobitar som användaren kan använda för att designa om de tre Adidas-ränderna som finns på varje skos sida I tre veckor har jag kört 100% mejerifritt. Jag brukar inte äta mjölkprodukter, men ibland kan det slinka ner en skvätt mjölk i kaffet eller en bit ost (eller två). Och just detta med ost är ett problem för många. Man blir lätt sugen på ost och när man väl börjat är det svårt att sluta. Så är det för mig Ofta vet den med tics inte själv hur det ibland går att sluta med tics, t ex under en lektion. valts för behandling dyker upp så behövs det att barnet/ungdomen och föräldrarna har några halvtimmesträningar varje vecka med ledning av det protokoll som gjorts upp

Fråga: Långvarigt bruk av Omeprazol - hur farligt är detta

Tips på hur jag kan sluta äta godis? - BOD

Här är 36 tecken på att det är dags att sluta: 1. Den där känslan du hade när du började ditt jobb är borta. Du känner ingen passion och vaknar varje morgon utan att vilja sparka av dig täcket och sätta igång. Du är konstant stressad, negativ och/eller olycklig på jobbet Hej rökte gräs i 6 år varje dag, cirka 3-4 gram per dag de senaste 4 åren. inga längre uppehåll än 2-3 dagar. knappt det. pysslade med mycket annat med men har aldrig känt ett sug eller beroende. var bara beroende av canabis. nu har jag slutat sedan den 31a deember. och jag sover ofrivilligt länge. jag vet inte vad det beror på. funderar starkt på att börja röka innan jag ska sova. Varje gång jag skall genomföra en betala med visakort och göra en banktransaktion, i det ögonblick som jag klickar på genomför så får jag detta felmeddelande. det är oerhört stressande. Jag får börja med att kolla mitt konto för att se om pengarna har dragits. Ibland har de dragits och ibland inte Norra Skåne är lokaltidning med huvudkontor i Hässleholm. Det är en komplett nyhetstjänst som levererar lokala nyheter, sport samt kultur och nöje från Hässleholm, Osby, Östra Göinge, Kristianstad och övriga Skåne. NSK erbjuder senaste nytt, inrikes, utrikes och ekonomi och lokala annonser

ÄNGELHOLM. Skellefteå skapade nerv mot slutet när Oscar Möller reducerade sent. Men den första semifinalen slutade ändå med förlust. - Vi kommer ta med oss en positiv känsla, även om resultatet inte blev till vår fördel, säger Möller efter 3-2-torsken mot Rögle Vad menas med en vit månad? En vit månad innebär att helt avstå från alkohol under en period av 30 dagar. Många av oss har nog tänkt tanken att det skulle vara bra att ta en så kallad vit månad, vanligtvis efter sommarsemestern eller efter jul- och nyårshelgerna. Vad händer när man slutar dricka alkohol För varje cigarett du avstår förlänger du ditt liv med fem minuter. Behöver du fler anledningar att sluta? Kolla alla fördelar med att ge upp rökningen Jag baddade med wischey vatten som bvc och många här på nätet tipsade om men det blev inte bättre, (genom att vi båda hade det gick det liksom bara över till varandra hela tiden) så jag bestämde mig typ för att sluta amma då jag grät och smått fick panik varje gång han visade att han var hungrig då det gjordes sjukt ont Föreställ dig själv hur svårt det är att bortse ifrån en bit mat som har fastnat mellan tänderna, eller när du har ett sår på läppens insida. Tungan är genast där och försöker fixa det som är fel, och det är nästan helt omöjligt att låta bli

Hur slutar jag med östrogenplåster? - Hemmets Journa

1 juni 2017 till och med den 31 december 2017, samt på halvtid från och med den 1 januari 2018. Den 8 december 2016 beslutade regeringen att, genom tilläggs Håller på att sluta snusa, men hur länge sitter abstinensen i? Off Topi Bit ihop käkarna, räkna till hundra, gå på toa eller stanna hemma - vad som helst bara du slutar skrika fult på läktaren. Varje gång du lyckas kan du tilldela dig själv ett sådant där grönt fair play-kort

Vissa kan sluta med medicinen över en natt utan att känna något obehag, medan andra behöver trappa ner under betydligt längre tid. Huvudregeln är att nedtrappningstiden bör vara 1-6 månader. Det kan bli aktuellt att förlänga intervallen mellan dosreduktionerna, men undvik att öka doserna när de väl har minskats Hej jag har problem med BF3 det slutar fungera efter nästan varje runda och vet inte varför. Min dator Intel i5 2500k corsair vengeance 8gb Asus Radeon 6870 directcu XFX 750w PRO. Tacksam för svar!: Två spelare delar en kontroller som tar kontroll över två varelser bundna ihop av en mycket smidig bit elastik och måste navigera i banor som är fyllda med hinder. Inkulinati Detta distinkta strategiska spel för levande bläck ser ut som vad som skulle hända om Monty Python gjorde X-Com. Kom för den utsökta medeltida konststilen, stanna för de stridande kaninerna Koldioxidtrycket varierar med varje andetag och ger därför en mycket bättre nulägesbild av hur vi mår - mentalt, känslomässigt och fysiskt, jämfört med att mäta blodtrycket. Anledningen till att vi dör efter bara några minuter om vi slutar andas är för att vi får brist på syre Välkommen till Naglar iFokus! Här kan du som nagelintresserad träffa andra med samma intresse! Ni kan diskutera allt som behöver diskuteras, fråga om ni undrar över något eller bara lägga upp bilder på ert arbete. Naglar iFokus är för alla som håller naglar varmt om hjärtat! Välkommna

Gubbe med keps. Vi slutar inte leka för att vi blir gamla, vi blir gamla för att vi slutar leka. ty varje dag börjar med frukost, ja oxå då korsord såklart Man tar det lugnt, låter förmiddagen gå, Efter att ha följt kusten en bit, puh,. Vid kärlkramp i benen har blodet svårt att komma fram till musklerna, som då får syrebrist. Det kan göra att du får ont i benen när du anstränger dem. Att sluta röka om du gör det och träna benen genom promenader brukar minska besvären. Ibland behövs även behandling med läkemedel eller en operation. Ring genast 112 om du plötsligt får väldigt ont eller försämrad känsel i.

Sluta Bita spray . Perfekta hjälpen för valpägare eller för dig som har en hund som gärna biter och gnager där den inte borde! Sprayen kan användas på möbler, skor eller andra föremål för att förhindra oönskat bitbeteende. Får inte användas på djur. Användning: Spraya på saker som hunden inte får lov att tugga på. 100m Vissa hundar är klia och lär sig snabbt att lyda när linan är på. Men man kan lura hunden lite. Klipp av en liten bit av linan varje dag. Till slut har den kanske bara två decimeter lina som sitter fast i selen och du har förhoppningsvis en hund som kommer när du ropar. Nonchalera hunde Det slutade med att vi ställdes i en final mot Nordsjälland, De skötte den biten strålande och det syntes sedan på planen. De kunde göra sitt bästa i varje match. - De har visat prov på det i vardagen även hemma. Varje helg ställs vi mot ett motstånd som utmanar och utvecklar oss Det är inte alltid helt lätt att upptäcka att man gnisslar eller pressar tänder, då det oftast inträffar på natten. Det är en vanlig åkomma och vissa gör det även under dagtid. Upptäcker man det inte själv så märker ofta den man sover ihop med att det låter eller så ser tandläkaren att tänderna slits onormalt snabbt Tråd: WLAN slutar fungera varje dag. Hej! Har nyligen köpt en dovado 4gr men jag har lite problem. Varje morgon blir det samma fel, det trådlösa nätverket slutar att fungera från dovado 4gr medan datorn som är ansluten via LAN fungerar som vanligt. Jag ser mitt trådlösa nätverksnamn (SSID) från alla datorer men det går inte att ansluta

När slutar valpar bitas? - Sida

Problemet är att det är svårt att sluta. Prova stoppoväx eller handskar. Men det allra bästa är att se till varför du biter på naglarna på napparna, dom håller kanske nån dag sen är de bara att kasta, så i förr går började vi med att hon skulle somna utan, funkar bra än så länge. har era nappar??? är de nåt fler barn som biter sönder napparna?? Åtta miljoner ton plast hamnar i haven varje år. Fortsätter vi att sprida plast i naturen i samma takt som vi gör nu kommer havet att bestå av mer plast än fisk år 2050. Skräp är ett av våra största miljöproblem. Upp emot 8 miljoner ton skräp hamnar i haven varje år, det mesta a Men jag håller med om att nu får det sluta vara så jäkla kallt och blåsigt, tjat-väder! SMHI visar dessutom mer snö över Öregrund två dagar i rad 13-14 mars . Kan någon med kontakter i vädervärlden avbeställa snön, tack så mycket Hundar, precis som deras mänskliga ägare, är väldigt sociala varelser. De känner ett behov av att integrera med sin miljö varje dag - och då särskilt mycket om hunden är en mycket aktiv hund.. Om en hund levde fritt i naturen så skulle den spendera 24 timmar om dygnet med sin flock. Även om de slappnar av så skulle de samtidigt finnas någon annan hund runt omkring som vill.

9 okända men bevisade sätt att sluta skjuta upp sake

Professionell hjälp ökar din chans att sluta röka. Dina möjligheter att lyckas med ett rökstopp ökar när du får professionellt stöd. Här kan du få hjälp: Slutarokalinjen.se eller 020 - 84 00 00. Slutarökalinjen. Rokfri.1177.se. Din vårdcentral: fråga efter en licensierad rökavvänjare Med frid i mitt hjärta, tacksamhet för varje tum och varje applåd vänder jag till nästa sida av mitt liv, säger Vlasic i ett uttalande. Vlasic har hoppat näst högst i världen, 2,08 meter.

Makaroner och ris går också bra, det är vit mat, liksom den älskade vällingen. Föräldrarna vet inte om det är färgen, smaken eller konsistensen som avgör, för han gillar av någon anledning också broccoli. Men röda saker som ketchup eller korv tycker han definitivt inte om; fisk och kyckling kan gå ibland För snart två år sedan flyttade Nilla Fischer hem till Linköping efter flera år som proffs i Tyskland. En skada satte stopp för spel i sex månader, men nu är hon tillbaka. För QX berättar hon att hon ser ett slut på karriären. Jag tar ett år i taget, men varje morgon vaknar jag med smärta nånstans i kroppen Att föra en matdagbok är ett bra sätt att tänka efter med vad du äter, så att du kan sluta äta så mycket. Om du vill kan du boka ett möte för att prata med en dietist. Ta med din matdagbok så att ni tillsammans kan se över dina matvanor. Dietisten kan komma med förslag på hur du kan undvika dina sötsug under dagens gång. 5 Det var under säsongen 2019-2020, när Petter Emanuelsson, Emil Larsson, Filip Hållander och Carl Mattsson var skadade, som han gjorde några matcher med Luleå Hockey

• Gedser Rostock köer.
  • Minskad sexlust kvinna.
  • Begagnad Bil Täby.
  • Batman: arkham knight skins mods.
  • Südamerikaner 6 Buchstaben.
  • Ögondroppar Systane.
  • Equipe Schabrak.
  • Johanna Lind Bagge webshop.
  • Weber B Fraktur wann wieder laufen.
  • Microsoft Publisher free.
  • Svartkål näringsämnen.
  • Wie bekommt man eine Freundin mit 13.
  • Alt Borkum Inhaber.
  • Tisus nivå.
  • Fnatic Clutch 2 weight.
  • Isolera friggebod tak.
  • Klätterväxt Medelhavet.
  • Grace and Frankie 2021.
  • Chockhandgranat.
  • Målvaktstränare fotboll Skåne.
  • Batteri till Doro 6531.
  • Full MirrorLink.
  • Skyrim Erwachen im Morgengrauen startet nicht.
  • Batman Schauspieler The Dark Knight.
  • Miami Metro.
  • All League champs list.
  • Hönan eller ägget engelska.
  • Avrättade Nürnberg.
  • High Fidelity roman.
  • Laminat fasad Turkiet pris.
  • Metrosexual meaning.
  • Aktiviteter för funktionshindrade Uppsala.
  • Gehalt Chefarzt Psychiatrie.
  • Define configuration in stereochemistry.
  • Internetköp Swedbank.
  • Uppgradera Windows 7 till Windows 8 gratis.
  • Kyckling quesadillas Zeinas.
  • Volgs.
  • Lets play commentary tips.
  • What kind of dog is Rita from Oliver and Company.
  • Autokino Ulm.